ارائه مقاله‌ای با محوریت تأثیر هوش مصنوعی بر بخش‌های کسب و کار

در سومین کنفرانس بین‌المللی اقتصاد و مدیریت کسب و کار

ارائه مقاله‌ای با محوریت تأثیر هوش مصنوعی بر بخش‌های کسب و کار

جواد لگزیان

سومین کنفرانس بین‌المللی اقتصاد و مدیریت کسب و کار، که بزرگترین گردهمایی علمی و حرفه‌ای اساتید و مشاوران اقتصاد و مدیریت کسب و کار در کشور به شمار می‌رود، ۲۲ مردادماه ۱۴۰۳ در تهران، با حضور گسترده متخصصان و محققان این حوزه در مرکز همایش‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد.

در این رویداد مهم علمی، دکتر وحید نوروزی لارسری و دکتر حسین چناری مقاله‌ای تحت عنوان «بررسی تأثیر هوش مصنوعی ChatGPT  بر بخش‌های کسب و کار: مزایا، چالش‌ها و پیامدهای آینده» را ارائه دادند. این مطالعه تجربی به بررسی تأثیرات هوش مصنوعی ChatGPT بر بخش‌های مختلف کسب و کار پرداخته و مزایا و چالش‌های آن را مورد ارزیابی قرار می‌دهد. این پژوهش با استفاده از رویکرد مرور جامع ادبیات، به تحلیل کاربردهای هوش مصنوعی در حوزه‌هایی چون خدمات مشتری، تجارت الکترونیک، بهداشت و درمان، مالی، بازاریابی و توسعه‌دهندگان پرداخته و مزایای تحقق‌یافته و چالش‌های موجود در پذیرش این فناوری را شناسایی و بررسی کرده است.

همچنین، پیامدهای هوش مصنوعی برای کسب و کارها، از جمله پتانسیل آن در بهبود کارایی، کاهش هزینه‌ها و افزایش رقابت‌پذیری نیز در این مقاله مطرح شده است. این مطالعه همچنین به بررسی ملاحظات اخلاقی و قانونی پیرامون استفاده از هوش مصنوعی ChatGPT در عملیات کسب و کار پرداخته و به مسائل مهمی همچون حریم خصوصی داده‌ها، تبعیض و شفافیت اشاره دارد.

این مقاله با هدف ارائه بینش‌های جامع از تأثیرات هوش مصنوعیChatGPT  بر بخش‌های مختلف کسب و کار و ارائه راهنمایی‌های لازم برای کسب و کارهایی که به دنبال پذیرش این فناوری هستند، تنظیم شده است.

شایان ذکر است سومین کنفرانس بین‌المللی اقتصاد و مدیریت کسب و کار، با ارائه مقالات علمی و کارگاه‌های تخصصی، فرصتی برای تبادل دانش و تجربه میان اساتید، محققان و مشاوران اقتصادی فراهم آورد و به بررسی نوآوری‌های جدید در حوزه اقتصاد و مدیریت پرداخت.


تاریخ: ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
نظرات خود را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تیتر اخبار