تلاش های بانوی کار آفرین ترکمن؛ کسب و کاری که ۶ کارگاه و ۸۰ کارگر در کرج دارد

عافیه سارلی بانوی کار آفرین ترکمن ( اهل گنبدکاووس) ست که با کارآفرینی اشتغال خوبی اجیاد کرده و کالای خواب نوزاد با برند «إلا» تولید می کند.به نقل از منشور اقتصاد، می گوید إلا اسم یک نوع رنگ چشم عسلی در زبان ترکی است. سارلی فوق لیسانس تربیت بدنی از دانشگاه تهران دارد و ۸ سال هم معلم بوده است.  از او می پرسم تربیت بدنی را به تولید کالای کودک و مادر چه ربطی دارد؟ سارلی در پاسخ می گوید که این دیگر علاقمندی من است. علاقه من به کارم آنچنان زیاد بود که حتی معلمی را کنار گذاشتم.سارلی از ۱۲ سال پیش کار را از خانه خودش شروع کرد.

می گویند نیاز، مادر اختراعات است عافیه سارلی وقتی دخترش را باردار بود احساس کرد نوزادان و مادران کالاهای اساسی و ضروری کم دارند پس او از بچه خودش و از خانه خودش شروع کرد.

کم کم کارش را گسترش داد و یک کارگاه کوچک ۵۰ متری راه اندازی کرد حالا او ۶ کارگاه در کرج دارد که ۸۰ نفر در آن مشغول کار هستند  با ۴ فروشگاه در تهران و با ۵۰ عامل فروش در سراسر ایران کار می کند.از این بانوی کار آفرین ترکمن می پرسم یعنی آیا ۸۰ نفر از شما حقوق می گیرند ؟

لبخند می زند و می گوید که بله درست است؛ به عنوان مجموعه الا، در مجموع  به ۸۰ نفر حقوق می دهم. کارگاه اصلی که خودم در آنجا هستم ۸۰۰ متر فضا دارد و نزدیک ۳۰ نفر در همین کارگاه مرکزی مشغول کار و تولید هستند.کارگاه های دیگر هم زیر نظر مستقیم خودم هستند.

به عافیه سارلی می گویم که  شما ترکمن هستید مردان ترکمن کمی در نظام خانواده سختگیر هستند چطور شد همسرتان با شما همکاری کرد؟

اخم هایش را در هم کشید و گفت که همسرمن فرد معمولی نیست آقا!

او  دکتری ریاضی دارد و عضو هیات علمی دانشگاه است. همسرم همیشه و همه وقت حامی من بوده و است.

سارلی حالا تنها نیست او با ۸۰ نیروی کاربلد در ۶ کارگاه خود نیازهای نوزادان و مادران را تولید می کند و روی پارچه های ملافه ای کار می کند.

پارچه ها را از ترکیه وارد می کند در کارگاه های خودش طراحی می کند ، برش می زند ، می دوزد و در فروشگاها پخش می کند.

این بانوی کار آفرین ترکمن لحاف و تشک کودک، عروسک های بچه و همچنین کیف و کوله مادرتولید می کند او هم اکنون خط جدیدی راه اندازی کرده که لباس های ارگانیک برای بچه ها تا ۲ سالگی تولید می کند.

مالک و صاحب امتیاز برند الا در آخر می گوید که شکر خدا فروش ما خوب است چون ما همیشه کیفیت را مبنی تولید خود قرار می دهیم و با تولیدات خود نیاز نوزادان و مادران را تامین می کنیم.

منبع پایگله خبری منشور اقتصاد


تاریخ: ۰۸ شهریور ۱۴۰۳
نظرات خود را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تیتر اخبار