پنجاه و نهمین نشست عصر شنبه‌های مجلۀ بخارا با جبران‌ خلیل جبران

شنبه دهم شهریورماه ۱۴۰۳ ساعت پنج بعد از ظهر

پنجاه و نهمین نشست عصر شنبه‌های مجلۀ بخارا با جبران‌ خلیل جبران

جواد لگزیان

پنجاه و نهمین نشست عصر شنبه‌های مجلۀ بخارا اختصاص دارد به شاعر بزرگ و نامور لبنان، جبران خلیل جبران. این نشست به مناسبت انتشار ترجمۀ مجموعۀ کامل جبران خلیل جبران توسط جعفر نوع‌خواه که نشر اختران در چهار مجلد آن را منتشر کرده است، برگزار می‌شود.

این مراسم در میدان بهارستان، خیابان دانشسرا، خیابان شریعتمدار رفیع، باغ موزه نگارستان در تاریخ شنبه دهم شهریورماه ۱۴۰۳ ساعت پنج بعد از ظهر برگزار خواهد شد و قدمعلی سرامی، جعفر نوع‌خواه، زروان روح‌بخشان، محسن باکفی آزاد و علی دهباشی در این جلسه سخنرانی خواهند داشت.

باید گفت برای صعود بر فراز کوه خوشبختی در سرزمین مهربانی نوشتار و نقاشی‌های جبران خلیل جبران یک دعوت باشکوه و شادی‌بخش است. جبران با قلبی احساساتی و شوری ماورایی از کلبه‌ای در دامنه کوه خوشبختی نغمه‌های دل‌انگیز و خوش‌آهنگش را برای همه دوستداران ادبیات منتشر کرده است تا صعودی سرشار از رهایی را تجربه کنند و ای بسا که گام به ورای کوهسار گذارند. مجموعه کامل جبران خلیل جبران درصدد است تا به همت جعفر نوع‌خواه در ترجمه‌ی آثار عربی و انگلیسی جبران به دقت عین چیزی که خودِ جبران برای اولین بار نوشته است به فارسی نقل کند تا خواننده‌ی فارسی هرچه بیشتر در جریان تحوّل فکری و آفرینش و صور خیال وی در مقاطع مختلف حیاتش قرار گیرد و با او همراه شود.


تاریخ: ۰۹ شهریور ۱۴۰۳
نظرات خود را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تیتر اخبار