آرین سلیمی قهرمان المپیک زائر خورشید شد

جواد لگزیان

هم‌زمان با ایام پایانی ماه صفر، از آرین سلیمی، تکواندوکار قهرمان المپیک 2024 پاریس توسط سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، در نمایشگاه «گذر نور در محضر عالم آل محمد (ع)» در جوار بارگاه ملکوتی امام هشتم (ع)، تجلیل شد.

دومین نشست ویژه برنامه «زائر خورشید» با محوریت گپ‌و‌گفتی با آرین سلیمی، جوان کرمانشاهی عضو تیم ملی تکواندو کشور، بعدازظهر سه‌شنبه 13 شهریورماه 1403، با حضور پرشور زائران و مجاوران، در رواق «گفت‌وگو» نمایشگاه فرهنگی آستان قدس رضوی در محل پیاده‌راه خیابان آیت‌الله واعظ طبسی مشهد برگزار شد.

آرین سلیمی در این برنامه اظهار کرد: حال و هوای حضورم در شب شهادت امام رضا (ع) در مشهدمقدس، قابل وصف نیست. مایه افتخارم است که در جوار مضجع شریف این امام همام و در میان زائران ایشان هستم.

این قهرمان المپیک با تأکید بر علاقه خاصی که به امام هشتم (ع) دارد، گفت: در تمام مراحل زندگی‌ام ابتدا به خدا توکل کرده و سپس به امام رضا (ع) توسل کرده و می‌کنم.

وی با اشاره به اینکه در زمان انجام بازی‌های المپیک 2024 پاریس، پدر و مادرش در حرم مطهر رضوی و نایب‌الزیاره او بودند، افزود: در دوران این بازی‌ها نیز به خدا توکل کردم و با ذکر «یا الله» به میدان مبارزه ‌رفتم و با یاری خدا و دعای خانواده و مردم کشورم، توانستم حریفان خود را شکست دهم. ‌بی‌تردید، افتخارآفرینی برای کشورم و هم‌وطنانم، حس زیبایی دارد.

سلیمی با اشاره به جایگاه مهم خانواده در زندگی خود، تصریح کرد: بی‌شک زحماتی که پدر و مادرم برایم کشیدند، قابل جبران نیست. سعی می‌کنم دل آنان را نشکسته و زحماتشان را جبران کنم.

وی خطاب به زائران و مجاوران حاضر در نشست نیز گفت: همواره به خدا توکل کرده و سعی کنید طلای المپیک زندگی‌تان را کسب کنید.

در ادامه برنامه زائر خورشید، حجت‌الاسلام والمسلین سید جلال حسینی، رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی با اشاره به عبارت «با شما سربلندیم»، به‌عنوان شعار محوری این آستان مقدس در دهه آخر صفر، اظهار کرد: آرین سلیمی با سربلندی، پرچم ایران اسلامی را در المپیک به اهتزاز درآورد و دل ایرانیان را شاد کرد.

در پایان این برنامه، سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی با اهدای یک جلد نسخه چاپ فاکسی‌میله قرآن خطی نفیس «بایسنغری»، از این قهرمان رشته تکواندو کشور، تقدیر کرد.  


تاریخ: ۱۶ شهریور ۱۴۰۳
نظرات خود را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تیتر اخبار