دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان ۱۰۰ میلیارد تومان از بنیاد شهید طلب دارد

دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان ۱۰۰ میلیارد تومان از بنیاد شهید طلب دارد

حجت‌الاسلام سید علی طاهری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با گرامیداشت سالروز ورود امام حسن عسکری(ع) به گرگان و همچنین بزرگداشت هفتم اکتبر و گرامیداشت سالروز تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی گرگان گفت: در استان ۵۴ دانشگاه و موسسه آموزش عالی در استان فعال می باشد که از این تعداد ۱۳ واحد مرکز و پردیس آن متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی می باشد.رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گلستان همچنین اعلام کرد: تعداد دانشجویان در مراکز آموزشی دانشگاه‌های استان ۵۹ هزار و ۴۸۸ نفر می باشند که از این تعداد بیش از ۳۰ هزار دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی استان تحصیل می‌کنند که در حدود ۵۲ درصد دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی مشغول تحصیل می باشند و در مجموع واحدهای استان ۴۳۴ نفر کارمند و ۳۷۲ عضو هیأت علمی فعالیت دارند.

حجت الاسلام طاهری در باره فضای آموزشی استان گفت : ۷۷ هزار و ۵۶۸ متر مربع فضای آموزشی به دانشگاه آزاد اسلامی استان تعلق دارد

طاهری در خصوص رشته های تحصیلی در استان گلستان گفت :  در گرگان ۱۹۸ رشته مقطع تحصیلی وجود دارد که شامل ۲۱ رشته دکترا، ۴۵ رشته کارشناسی ارشد، ۵۹ رشته کارشناسی پیوسته، ۲۰ رشته  کارشناسی ناپیوسته، ۲۰ رشته کاردانی پیوسته و ۳۳  رشته کاردانی ناپیوسته در گرگان داریم. در واحد علی آباد کتول در مجموع ۱۶۹ رشته مقطع داریم که ۲۱ رشته در مقطع دکتراست، ۵۶ رشته در مقطع کارشناسی ارشد، ۲۸ مقطع در کارشناسی پیوسته، ۲۴ رشته کارشناسی ناپیوسته، ۲۰ رشته در کاردانی پیوسته و ۲۰ رشته در کاردانی ناپیوسته است.رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گلستان با اشاره به اینکه ۸۲ رشته مقطع در گنبدکاووس فعال می باشد، توضیح داد: یک مقطع دکترا یک رشته در گنبد کاووس داریم، در مقطع کارشناسی ارشد ۱۲ رشته، در مقطع کارشناسی پیوسته ۲۲ رشته، کارشناسی ناپیوسته ۲۰ رشته، کاردانی پیوسته ۱۴ رشته و کاردانی ناپیوسته ۱۳ رشته وجود دارد.وی بیان کرد: مجموعاً ۶۷۸ رشته مقطع از کاردانی تا دکترا در استان وجود دارد .

حجت الاسلام والمسلمین سید علی طاهری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان گفت : دانشگاه آزاد گرگان در ۱۴ مهرماه ۱۳۶۶ راه اندازی شد و امروز که در ۳۷ امین سالگرد آن هستیم، افتخارات زیادی نصیب استان شده است. دکتر طاهری افزود: تاریخچه دانشگاه آزاد از ابتدای تاسیس تا کنون در حال تدوین است و این کار واقعا واجب است که یک پیشینه ای به صورت مکتوب تهیه و ماندگار شود. وی همچنین از راه اندازی دانشکده هنر و رسانه در استان گلستان خبر داد و گفت : سیاست های جدید دانشگاه به این صورت است که به سمت دانشگاه حل مساله برویم و مشکلات جامعه را حل کنیم تا فاصله دانشگاه و جامعه کم شود.
حجت الاسلام طاهری اضافه کرد: دانشجویانی که فرزندان  شاهد و ایثارگر باشند در دانشگاه آزاد رایگان تحصیل می‌کنند و هزینه تحصیل آنها را دولت به دانشگاه می پردازد.به گفته وی؛ دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان ۱۰۰ میلیارد تومان از بنیاد شهید و امور ایثارگران طلب دارد دولت باید طلب عقب افتاده را هر چه زودتر به دانشگاه آزاد پرداخت کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گلستان از انجام فعالیت های دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی گلستان در ۱۷۰ هکتار از زمین های کشاورزی و باغداری خبر داد و گفت: تقریباً ما در تمام نقاط استان گلستان دانشگاه داریم به جز یک شهرستان رامیان به دلیل اینکه در جوار آزادشهر است و داشتن دو دانشگاه خیلی معنا پیدا نمی‌کرد.

طاهری از حسن اعتماد مردم به دانشگاه آزاد اسلامی قدردانی کرد و آن را باعث افتخار دانست و ابراز امیدواری کرد دانشگاه از این اعتماد مردم بتواند به نحو احسن وظایف خود را به ویژه برای جوانان انجام دهد.

وی با اشاره به کسب عنوان برتر استان در حوزه آموزش تصریح کرد: ازجمله مهم‎ترین اقدامات صورت گرفته در حوزه آموزش، بررسی نیاز‌های کسب و کار منطقه‎ای و اضافه کردن رشته مطابق با این نیاز‌ها و سپس ایجاد فضای کیفی آموزش و کارآفرینی برای دانشجویان بود که با انجام گرفتن اقدامات مثمر موفق به کسب عنوان برتر در کشور به همراه ۵ استان دیگر شدیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گرگان با اشاره به خودکفا کردن کشور از دو نوع بذر گیاهی اظهار کرد: شهرک گلخانه‌ای فرهیختگان واحد گرگان با فعال کردن شرکت دانش‌بنیان در این دانشگاه موفق به دستیابی تولید ۲ نوع بذر و خودکفایی کشور شد به‌نحوی‌که که در گذشته از خارج از کشور وارد می‌شد و اکنون نیز به چند کشور خارجی صادرات گل‌های زینتی انجام می‌شود.


تاریخ: ۱۷ مهر ۱۴۰۳
نظرات خود را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تیتر اخبار