دوره آموزشی «خبرنویسی» از سوی مدرسه جام جم برگزار می‌شود

دوره آموزشی «خبرنویسی» از سوی مدرسه جام جم برگزار می‌شود.

دوره کامل «خبرنویسی»، شامل 8 جلسه 2 ساعته در روزهای دوشنبه و چهارشنبه از ساعت 17 لغایت 19 به صورت مجازی برگزار می‌شود. شروع دوره روز دوشنبه 1403/08/28 می‌باشد.به شرکت‌کنندگان، گواهی پایان دوره از سوی مدرسه جام جم تحویل می‌شود.

مدرس: دکتر فتحعلی تیرگر فاخری
برخی از سوابق شغلی: قائم مقام خبرگزاری صدا و سیما، قائم مقام شبکه خبر، مدیرکل اطلاعات و اخبار شبکه خبر، سردبیر تحریریه‌های سیاسی، علمی و فرهنگی، اخبار مکتوب و مدیر نظارت و ارزیابی واحد مرکزی خبر
برخی از مزایای شرکت در دوره:

  • تقویت مهارت‌های نوشتاری (بهبود توانایی در نوشتن متون جذاب و موثر)
  • آشنایی با اصول خبرنویسی (یادگیری ساختار و فرمتهای مختلف خبر)
  • فرصت‌های شغلی بیشتر (یادگیری نحوه تولید محتوای خبری و افزایش شانس استخدام در رسانه‌ها، صفحه‌های خبری و تبلیغاتی، سازمانهای خبری، …)
  • دریافت گواهی پایان دوره
  • آموزش خبرنویسی توسط یکی از بهترین اساتید دارای سوابق درخشان علمی و تجربی

سرفصل دوره:

استفاده از تصاویر و چندرسانه‌ای در اخبار آنلاین

ویژگی‌های خبرنگار: ذوق و استعداد، سرعت، توجه به واقعیت ها، داشتن اطلاعات وسیع، ساده نویسی، با مردم و حکومت بودن 

مراحل کار خبر: شناخت خبر، جمع آوری اطلاعات، تنظیم و نگارش، گزارش و بیان، برخی رویدادهای خبری، گزینش‌گری

ارزش‌های خبری: دربرگیری، شهرت، مجاورت، مقدار، برخورد(اختلاف، درگیری)، زمان یا تازگی رویداد

فرآیند تبدیل رویداد به خبر: عوامل درون رسانه ای، عوامل برون رسانه ای، ممنوعیت های قانونی، مصالح عمومی،
 فشارهای اجتماعی سیاسی و اقتصادی و حرفه ای ، محدودیت های جا و وقت

جمع‌آوری اطلاعات: عناصر خبر، عنصر خبری«که»(چه کسی)، عنصر خبری«کجا»، عنصر خبری«کی»،عنصر خبری«چه»،
 عنصر خبری «چرا»، عنصر خبری«چگونه»، دیدگاه های دیگر درمورد ارزش های خبری

معیارها و ضابطه‌های انتخاب: معیارهای عینی، معیارهای شخصی(عاطفی)

نگارش و تنظیم اطلاعات: سبک تاریخی، سبک هرم وارونه، امتیازات سبک هرم وارونه، معایب سبک هرم وارونه، سبک تاریخی همراه با لید، سبک بازگشت به عقب، سبک تشریحی، سبک پایان شگفت انگیز

لید خبر: اهمیت، تعریف، اصول نگارش لید، انواع لید، اندازه لید

اصول اساسی نگارش متن خبر: متن خبر، سابقه خبر و ضرورت آن، ضرورت استفاده از منبع خبر، معرفی افراد در خبر، کاربرد صفت در خبر

نحوه استفاده از منبع خبر در رسانه های مختلف: مطبوعات، رادیو و تلویزیون، منبع خبر در خبرگزاری ها

تیتر، خلاصه خبر و عناوین: تیتر، خواص و اجزای آن، قواعد نگارش تیتر، اناع تیتر، تفاوت تیتر و لید

خلاصه خبر و عناوین: قواعد نگارش خلاصه خبر و عناوین، تعداد خلاصه خبرها و عناوین

تکنیک‌های بهینه‌سازی خبر برای رسانه‌های دیجیتال: نقش کلمات کلیدی و سئو در خبرنویسی آنلاین، تفاوت‌های نگارش خبر برای رسانه‌های سنتی و دیجیتال 

مبلغ ثبت نام دوره کامل 400 هزار تومان می‌باشد.

علاقه‌مندان می‌توانند از طریق آدرس زیر در دوره ثبت نام نمایند یا با شماره تلفن ذیل تماس بگیرند.

https://evnd.co/FG9FP

تلفن هماهنگی: 09113757112


تاریخ: ۱۰ آبان ۱۴۰۳
نظرات خود را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تیتر اخبار